Grote guerrillacampagne voor De Krijtman van C.J. Tudor

A.W. Bruna/Lev. Boeken verwierf in 2016 de rechten voor het veelbelovende thrillerdebuut DE KRIJTMAN van C.J. Tudor. Het boek was dé sensatie van de Frankfurter Buchmesse en de rechten werden verkocht aan maar liefst 39 landen. Voor de lancering werd samengewerkt met guerrillamarketingbedrijf Paint it Yellow.

Op meer dan 15 locaties in de steden Amsterdam, Utrecht, Eindhoven, Nijmegen en Leeuwarden waren eind januari en begin februari reuzesjablonen rondom stations en boekhandels te zien met de tekst: ‘Lees nu DE KRIJTMAN #krijtman’. Ook kregen boekhandels zelf A1-sjablonen die veelvuldig zijn ingezet.

De Krijtman kwam in de eerste week na de lancering in Engeland al binnen op The Sunday Times bestseller-charts op nummer 9. In Nederland stond hij respectievelijk op 58 en 59 in de Bestseller top 60.

C.J. Tudor kreeg het idee voor De Krijtman toen haar dochtertje een doos stoepkrijt cadeau kreeg. Op een middag tekenden ze krijtmannetjes op de stoep voor het huis. Later die avond – het was al donker – opende Tudor de deur en werd ze geconfronteerd met tientallen sinister uitziende krijtmannetjes…

‘Wil je een goed boek lezen? Deze ga je bij de boekhandel niet vinden op de tafel met bestsellers, maar het is nieuw, en het zal er zijn. Als je van mijn werk houdt dan ga je dit ook geweldig vinden.’ — Stephen King

‘Een veelbelovend debuut… met de nachtmerrieachtige onvermijdelijkheid van de duisterste verhalen. Het valt niet te ontkennen dat Tudor een meesterlijk verhalenverteller is.’ — Publishers Weekly

‘Hypnotisch. De Krijtman is een droomdebuut vol nachtmerries […] Een verhaal dat je pols doet versnellen en je bloed laat bevriezen.’ — A.J. Finn, auteur van De vrouw in het raam

Op deze pagina