In business

Creëer een business die voor jou werkt

Leer ondernemen zonder gek te worden met de hulp van businesscoach Aranka van der Voorden

Samenvatting

‘Alles van A tot IN BUSINESS om te ondernemen zonder gek te worden.’
Is werken voor een baas ook nooit jouw ding geweest? Stroomt door jouw lijf ook ondernemersbloed en ben je altijd bezig met nieuwe kansen en mogelijkheden? Dan is dit boek voor jou; de ondernemer to be, de ondernemer die al langer bezig is en de ondernemer die net weer opnieuw begonnen is met iets nieuws. Serial entrepreneur Aranka van der Voorden heeft met In Business het boek geschreven dat ze had willen lezen voordat ze startte met ondernemen, en dat ze in haar boekenkast miste als founder van drie bedrijven: het handboek voor de (online) ondernemer.
In dit boek geven Aranka en haar tribe van twaalf ondernemers je concrete tips, handvatten, oefeningen en testcases uit de praktijk. Van winstgevende funnels bouwen en waardevolle community’s opzetten tot hoe je succesvol faalt: alles in de ondernemers-journey komt aan bod zodat jij vandaag nog ontslag neemt als medewerker van je eigen bedrijf en morgen verdergaat als de CEO van een bedrijf dat voor jóú werkt.

Goed om te weten

  • Aranka heeft meer dan 28k volgers op Instagram
  • Ze geeft lezingen, trainingen en cursussen op het gebied van ondernemen
  • Heeft een master of science in pr en communicatie
  • Was winnares van de Viva400-award in de categorie online

Specificaties

Specificaties

ISBN: 9789400513082
NUR: 801
Type: Gebonden
Auteur(s): Aranka van der Voorden
Prijs: 24,99
Aantal pagina's: 256
Uitgever: Lev.
Verschijningsdatum: 20-04-2021

Specificaties

ISBN: 9789044932041
NUR: 801
Type: E-book
Auteur(s): Aranka van der Voorden
Prijs: 11,99
Aantal pagina's: 256
Uitgever: Lev.
Verschijningsdatum: 20-04-2021

Specificaties

ISBN: 9789046174494
NUR: 801
Type: Luisterboek
Auteur(s): Aranka van der Voorden
Voorlezer: Dafne Holtland
Prijs: 15,99
Aantal pagina's: 21187
Uitgever: Lev
Verschijningsdatum: 09-07-2021

Leesfragment

Voorwoord

Mijn eerste echte baan na mijn studie was als socialmediamanager bij een Rotterdams bedrijf dat on- en offline schoenen verkocht. Hoe ik die baan heb gekregen, snap ik zelf ook nog steeds niet. Sowieso door een flinke portie bluf, want mijn enige ervaring was dat ik zelf (te veel) op sociale media zat. Eigenlijk ook weer precies genoeg ervaring, nu ik er zo over nadenk, want niemand daar had enig idee wat ze met sociale media konden doen. Alleen dat ze er iets mee moesten was helder. En ik? Ik ging dat wel even cheffen.
De eigenaar van het bedrijf was zo’n typische ‘baas-baas’ naar wie iedereen luisterde. Alles wat hij zei werd als waarheid aangenomen en iedereen sprong op als hij binnenkwam. Ik vond het fascinerend. Mijn inner feminist vond er ook wel wat van en voelde veel weerstand tegen die cultuur, maar tegelijkertijd was deze man wel een rasondernemer en ik wilde zo veel mogelijk van hem leren.
Op een dag kwam hij het kantoor binnen, liep in een rechte lijn naar mijn bureau en zei: ‘Twittermeisje (je snapt de reserveringen van mijn inner feminist), ik heb tienduizenden ugg’s (nu niet meer zo hot hot hot, maar toen moest iedereen deze schoenen hebben) ingekocht voor de allereerste ugg-outlet van Europa. Ik huur de mooiste locatie van Rotterdam en jij moet hierover twitteren zodat heel het land het weet.’ En weg was hij. Ik wist niet of ik moest lachen of huilen, want ik had geen idee hoe ik het hele land moest bereiken met Twitter. #help? Eén ding was zeker: I was not equiped for the job.

Dit is gelukkig niet het einde van het verhaal. Mijn redding bleek te zijn dat ik zelf de eigenaar was van twaalf paar ugg’s (geen grap). Ik was dat meisje dat met haar moeder naar een willekeurig industrieterrein in Amsterdam reed en uren in de rij stond voor een paar tientjes korting op deze schapenwollen stappers.
Ik was dus de ideale klant! Ik bedacht dat ik online een community moest gaan zoeken die mij kon helpen. En die bestond! De ugg-Lovers Hyvespagina had maar liefst 300.000 fans. Ze bespraken alles over… ugg’s.
Van welke nieuwe modellen en kleuren er wel in Amerika en niet in Nederland te koop waren, tot wanneer er ergens korting te vinden was (die krengen waren echt duur). Ik stuurde de moderator een berichtje en vroeg haar om hulp. Voor een paar gratis ugg’s zou zij de outlet op haar pagina onder de aandacht brengen. Ze ging akkoord en deze tactiek liep als een trein, maar het was niet genoeg. Ik moest zeker weten dat die mensen uit het hele land ook daadwerkelijk zouden komen. Dus liet ik honderden gouden vip-tickets drukken, die gewonnen konden worden. Wat je won? Korting kon ik niet geven, dus bedacht ik dat je hiermee de rij kon omzeilen en als eerste los kon gaan in de outlet. Hiermee manifesteerde ik meteen het idee van een enorme rij. Het werd zo’n groot succes dat de media met grote ploegen voor de deur stonden.
Twittermeisje werd tijdelijk mediameisje en voor ik het wist stond ik daar, 23 jaar jong, aan PowNews uit te leggen dat er echt geen konijntjes werden doodgeknuppeld voor een paar ugg’s. Toen de outlet na drie maanden dichtging, hadden we in die paar maanden meer bezoekers getrokken dan de Euromast in een heel jaar.

 

Gerelateerde artikelen