Ben jij al gebrandwashed?

Hoe bedrijven ons manipuleren en overhalen om te kopen

Brandwashed van Martin Lindstrom

Businessboek voor een breed publiek met schokkende voorbeelden en opzienbarend onderzoek.

Ooit gezwicht voor een zeurend kind dat per se speelgoed van een bepaald merk wilde hebben? Ooit een boek gekocht alleen omdat het in de bestsellerlijst stond? Slaap je met je iPhone tussen jou en je partner in? Ja, dan ben ook jij gebrandwashed!

Marketinggoeroe Martin Lindstrom beschrijft voor het eerst de psychologische trucs en valstrikken die marketeers en adverteerders gebruiken om de waarheid te verhullen, ons te manipuleren en over te halen om te kopen. Op basis van de ervaringen die hij heeft opgedaan bij de grootste en winstgevendste bedrijven ter wereld en opzienbarend nieuw onderzoek dat speciaal voor dit boek is uitgevoerd, onthult hij de bestbewaarde geheimen van de marketingwereld. Wist je bijvoorbeeld al dat producenten van cosmetica expres verslavende componenten aan hun producten toevoegen?

De auteur

Martin Lindstrom werd door Time magazine gekozen tot een van de 100 invloedrijkste mensen van 2009. Hij is een van de belangrijkste marketinggoeroes ter wereld, maar komt tegenwoordig vooral op voor consumentenbelangen. Lindstrom heeft gewerkt voor bedrijven als McDonald’s, Procter & Gamble en Microsoft.

Hij schreef eerder de bestseller Buyology. In dit interessante boek zette Lindstrom een onderzoeksproject op waarin de meest geavanceerde hersenscanmethoden werden gebruikt en waaraan 2.000 vrijwilligers uit 6 landen deelnamen. Voor het eerst kunnen we zien wat er werkelijk in ons hoofd gebeurt als we een advertentie zien, een reclameslogan horen of een gesponsord programma kijken. Want Lindstrom is ervan overtuigd dat er een groot verschil bestaat tussen wat wij denken dat ons beïnvloedt en dat wat werkelijk onze beslissingen stuurt. Dit boek is nu verkrijgbaar voor € 10,=.

Bekijk een filmpje van Buyology op: http://www.martinlindstrom.com/smoking/

Gerelateerde artikelen

5x ontroerende coming-of-ageromans

Vroeg of laat moeten we er allemaal aan geloven: volwassen worden. En dat dat niet zonder vallen en weer opstaan gaat, weet de literatuur ons wel te vertellen.

Blog
Lees meer